יום רביעי, 26 באפריל 2017

איך בוחרים מתכון מוצלח לסופגניות?


 כל מי שניסה להכין פעם סופכניות יודע שמתכון לסופגניות יכול להיות דבר טריקי. אפשר לעשות בערך מליון מתכונים לסופגניות ואף פעם זה לא יצא כמו במאפיה, והרי לשם כולנו חותרים תמיד, לא? סופגניה שמנה במידה הנכונה, עגולה על גבול האליפטית, זהובה מעל קצת יותר מחציה התחתון ובאמצעה חור מגיר ריבה ורדרדה עם טעם ייחודי. וזה עוד לפני שאני נכנסת בכלל לתחום האפור והמלחיץ של הסופגניות המשוכללות, עם שלל מילויים מיוחדים ופסיליטיס מתוחכמים. נראה לי שבשקט אפשר להתחיל עם הסופגניות הרגילות כי מבחינת המטבח הביתי גם את זה טרם כבשנו, לפחות רובנו.

בכל אופן, אני תוהה אם צריך להמשיך להתעקש ולנסות להכין מתכון לסופגניות בשאיפה שיצא כמו במאפיה או פשוט להשלים עם העניין שכשעושים סופגניות בבית הן נראות כמו סופגניות, ובכן, שהוכנו בבית. וזה לא חייב להיות רע. זה פשוט אחר ועדיין יכול להיות מוצלח וטעים. מצד שני אני כמובן לא אומרת לכם מה לעשות כי יכול להיות שאם תמשיכו לנסות מתכון מסוים לסופגניות מספיק פעמים או אפילו תמשיכו לנסות סוגים שונים של מתכונים בסוף תגיעו לתוצאה המיוחלת ומי אני שאחבל לכם במטרה הבהחלט-נעלה הזו לכל הדעות.

אז איך מחליטים איזה מתכון לסופגניות מוצלח יותר ואיזה מוצלח פחות? כאמור, זה לגמרי אינדיווידואלי ואני אפילו יכולה למצוא די בקלות אנשים שיכריזו באופן חד משמעי שהם מעדיפים על גבול המכורים לסופגניות הום מייד, כאלה קטנות, דחוסות, זהובות יתצר על המידה וממולאות קונפיטורה שקניתם בסופר. יש כאלה שיעדיפו ספינג', סופגניות מרוקאיות בהכנה ביתית שלרוב מגיעות בצורת בייגל נפוח וקטן (שיש חור באמצעו) ובמקום ריבה הן מפודרות באבקת סוכר או סירופ דבשי מבחוץ. עם זאת, אני ממש מבינה את אלה שמנגד מכורים לטען המעט תעשייתי של סופגניות שרוכשים בחוץ (כמובן שתלוי באיזו מאפייה מדובר, יש בוטיק קטנות ואיכותיות יותר ויש כאלה שמורגש בהן חוסר היחס האישי, נגיד כך).

בכל אופן, אם אתם מחליטים לצאת לטיול בגוגל או בערימות ספרי האפייה הישנים של אמא או סבתא (או שלכם) ולמצוא מתכון מושלם לסופגניות כי החלטתם להיות רמיצים ולהכין לבד (ולספוג את הביקורת מכל מי שיטעם, כי בסופו של דבר כמות הביקורות ככמות הטועמים בדרך כלל), יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. אם זה מתכון לסופגניות שמצאתם ברשת, כדאי לבדוק למי העלה אותו וכמה הוא "רציני". יש מתכונים שמועלים באתרים או בלוגים ידועים בעלי חותמת איכות על ידי בלוגרים או שפים מוכרים ומנגד יש כל מיני פורומים מפוקפקים שאין לדעת מי עומד שם מאחורי המילים ונגיד ככה, תמיד כדאי שזה יהיה מתכון מומלץ שיש עליו חוות דעת, ביקורות ורשמים של חובבי מטבח שכבר ניסו אותו.

אם אתם מחליטים לנבור בספרים, נסו לבדוק אם יש בחבריכם (או ברשת) מישהו שכבר ניסה את המתכון הספציפי הזה ויכול לתת עליו המלצה. מעבר לכל זה, חשוב להפעיל שיקול דעת בסיסי לגבי מתכון ולבחור את זה שאתם הכי מתחברים אליו מבחינת הרכיבים, אופן ההכנה ורמת הקושי, שכן לקפוץ מעל הפופיק במטבח זה בדרך כלל רעיון לא הכי טוב שמביא לבסוף לתוצאות לא מוצלחות במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה