יום שלישי, 23 במאי 2017

סוף עונת התפוזים? לא כאשר מדובר על עוגת תפוזים



כאשר יעצרו אותי ברחוב וישאלו אותי: "מה ישראלי בעינייך?" התשובה שלי, ללא כל ספק, תהיה: "תפוז". אולי אני כבר זקנה (41), אולי אני לא בעניינים אבל הטעם החמוץ מתוק הזה, הכתום הכתום הזה, העיגול המושלם, הטקסטורה – כל אלו מזוהים אצלי עם ישראל ועם ישראליות.


אני זוכרת שלסבא ולסבתא היו בחצר שני עצי תפוז גדולים ובשרניים ושעוד כילדים נהגנו לשחק בפרדסי תפוזים רחבי ידיים שהיו ליד הבית שבו גרתי. אני גם זוכרת בברור כיצד ישראל הייתה למעצמת ייצוא של תפוזים בפרט ופירות הדר בכלל, וכיצד מדינות מכל רחבי העולם, התענגו על התפוזים שלנו.

ואכן זכינו; לא כל מדינה יכולה להתפאר בגידול מקומי של תפוזים, שכן הם דורשים אקלים חם, וממנו הרי יש לנו בשפע...
עצי התפוז של סבא וסבתא שלי נתנו פרותיהם בנדיבות ובכל פעם שהסתיימה העונה סבתא הייתה מכינה לנו עוגת תפוזים בחושה – שעל פי רוב נגמרה בתוך 10 דקות בלבד.  אחרי שסבתא שלי נפטרה, משום מה לא ניסיתי להכין את עוגת התפוזים הבחושה והנפלאה שלה. זה קרה לבסוף רק כאשר הבנים שלי הגיעו לגיל 6. אז החלטתי לנסות ולשחזר את עוגת התפוזים המפורסמת של סבתא.

ברור שלא יצא לי אותו דבר, לצערי לא הספקתי לקחת ממנה את המתכון המדויק, אבל כן הצלחתי לשים את היד על גרסה דומה ומשובחת לא פחות של עוגת תפוזים בחושה. הנה לפניכם המתכון...

מתכון עוגת תפוזים בחושה / מאתר סוגת / פרווה
הרכיבים הדרושים:
תבנית קוגלהוף קוטר 24
כוס מיץ תפוזים שסחטתם מתפוזים טריים
קליפת תפוז מגורדת
200 גרם סוכר לבן
3 ביצים
חצי כוס שמן
2 כוסות קמח
חצי כוס קוקוס טחון
2 כפיות אבקת אפיה
כפית תמצית וניל
קורט מלח
אבקת סוכר לעיטור

ההכנה:

חממו מראש את התנור לכ-170 מעלות

שמנו את תבנית הקוגלהוף.
טירפו בקערה גדולה את הווניל, השמן, הביצים, הסוכר, המלח, קליפות התפוזים ומיץ התפוזים עד שמתקבלת בלילה דלילה אך אחידה.
הוסיפו לקערת הבלילה את הקוקוס, הקמח ואבקת האפייה והמשיכו לערבב עם המטרפה, עד אשר אתם מקבלים תערובת אחידה.
לתוך התבנית ששימנתם צקו את התערובת.
אפו למשך כ-40 דקות.
העוגה תהיה מוכנה כאשר תנעצו קיסם בלב העוגה והוא יצא כשעליו מעט פרורים.
הניחו לעוגה להצטנן והגישו בטמפרטורת החדר.
ניתן לעטר את העוגה עם אבקת סוכר.


העוגה הזו נפלאה, קלה מאוד להכנה ולא דורשת הרבה זמן. היופי שבה הוא שאפשר ליהנות ממנה גם לאחר סוף עונת התפוזים. לא חייבים תפוזים מתוקים לעוגה הזו אפשר להשתמש גם בתפוזים חמוצים (לא בעונה שלהם) כי בישראל ניתן להשיג תפוזים לאורך כל ימות השנה.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה