יום חמישי, 22 במרץ 2018

מיתוסים על חיטוב הגוף

הרבה אנשים מתבלבלים בין המושג "חיטוב" למושגים "דיאטה" או "ירידה במשקל". מה זה בעצם חיטוב? איך עושים את זה ומה זה עושה לגוף שלנו? האם כל אחד יכול להתחטב ובאילו דרכים? במאמר הקרוב נציג וננפץ כמה מיתוסים בכל מה שקשור לחיטוב וננסה לעשות קצת סדר. אך לפני הכל, מהו חיטוב? זהו מצב בו מסת השריר שלנו גדולה ובמקביל קיים אחוז שומן נמוך סביב הרקמה השרירית. שני אלו ביחד מאפשרים לראות את ההפרדה של השרירים.

ספורט זה מספיק: ספורט לבד לא מספיק ולא נצליח להגיע לתוצאות טובות. בפעילות ספורטיבית אנחנו אמנם שורפים קלוריות, אך במידה ולא נשמור על התזונה שלנו, אנחנו נחזיר לעצמנו את הקלוריות הללו דרך האוכל. מה גם שאנשים שרק מתחילים להתאמן לא נמצאים במידת כושר סבירה ולכן לא מצליחים לעשות מספיק פעילות בשביל להגיע לתוצאות. לכן גם צריך להתמיד, אם או בלי מאמן כושר אישי.

שפעילות אירובית: לפעילות אירובית יתרונות רבים והיא תורמת להוצאה קלורית מכובדת, אך תרומתה בירידה באחוזי השומן קטנה יחסית. אימוני כוח לעומת זאת תורמים גם להוצאה קלורית גדולה יותר וגם לעלייה במסת השריר.

וויתור על פחמימות: כולנו יודעים שפחמימות זה משמין, אך האם זה אומר שנוכל לוותר עליהם לגמרי? מכיוון שהמוח שלנו חייב אספקה תמידית של סוכרים, הוא משתמש בפחמימות. אם אנו לא צורכים מספיק פחמימות, הגוף מנצל את החלבונים והשומנים הקיימים בגוף ומייצר לעצמו פחמימות. דבר זה מוביל לפירוק מוגבר של שריר וירידה בחילוף החומרים. בנוסף כאשר אנו מוותרים על פחמימות באופן גורף, רמות הסרוטונין שלנו יורדות גם הן, מה שמוביל לחשק עז למתוק ולרעב בלתי נשלט. לא תמיד אנו מצליחים לשלוט על החשקים הללו מה שמביא לכישלון מוקדם מהצפוי. גם בפחמימות כמו בכל דבר, יש להגיע למינון הנכון. יש לצרוך פחמימות אם כי במידה.

הכנסה קלורית נמוכה מדי: רבים חושבים שאם הם יצרכו מעט קלוריות, הם ירדו במשקל ויתחטבו. לטווח הקצר הם כנראה באמת ירדו במשקל, אך במקביל הם גם ירדו במסת השריר ובטווח הרחוק דבר זה יגרום למראה מדולל עם עודפי עור. לאחר ירידה מהירה שכזו, לרוב נתקעים ולא מצליחים להשלים את התהליך ולעיתים אף עולים את כל המשקל בחזרה.

כמה שיותר חלבונים יותר טוב: בכל מה שנוגע לחלבונים, כדאי שנשכח מהמשפט: "כל המרבה הרי זה משובח". עודף חלבונים פוגע בגופנו כמו שחוסר בחלבונים מזיק, ועשוי לגרום גם להשמנה. יש לצרוך כמות חלבונים המתאימה לצרכי הגוף שלנו ולנפח האימונים שאנו עושים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה